Boal Systems

Algemeen

Functie:   Strategic and creative Director
Sector:   Internationale Tuinbouw, Kassenbouw

Boal Systems

Boal Systems maakt onderdeel uit van de Boal Group. Boal ontwerpt en produceert aluminium kasdeksystemen voor de agrosector.  Boal ontwerpt en produceert ook specialistische aluminium extrusies voor utiliteit, machinebouw en transportindustrie. De veelal op maat gemaakte oplossingen ondersteunen wereldwijd telers. Oplossingen van Boal dragen bij aan de uitdaging om de wereldwijde voedselvoorziening te verhogen.

Innovatie, partnership en langetermijn relaties met klanten zijn de basis voor Boal’s aanpak. Belangrijke klantwaarden zijn snel, betrouwbaar en vertrouwd leveren. Met vijf decennia ervaring, een jaarlijkse omzet van meer dan €140 miljoen en meer dan 400 medewerkers is Boal een gerenommeerd familiebedrijf met uitzonderlijke klant- en leveranciersnetwerken en een sterke financiële basis voor toekomstige groei.

Aanleiding

De Nederlandse tuinbouw is toonaangevend in de wereldwijde voedselproductie. Nederland is het centrum voor innovatie en vernieuwing. Zo draagt Nederland op wereldwijde schaal aanzienlijk bij in het verbeteren van de voedselproductie op steeds duurzamere wijze. Nieuwe technieken en oplossingen worden bedacht die bijdragen aan meer opbrengsten per vierkante meter. Boal zoekt ook continu naar verbetering van hun kasdeksystemen. Om potentiële klanten te interesseren voor hun nieuwe kasdek moest een strategische salespitch worden ontwikkeld ter ondersteuning van hun Business Case.

Doelstelling

  • Het vervolmaken van de Business Case behorende bij het nieuwe kasdek.
  • Het realiseren van een strategische salespitch voor het interesseren van potentiële klanten.

Bereikte resultaten

  • Business Case nieuwe kasdek.
  • Strategische salespitch (headlines in onderstaande figuur).
  • Geïnteresseerde klanten en investeerders.

Werkwijze

De opdracht is gerealiseerd onder grote tijdsdruk met een iteratief karakter. Middels een agile aanpak, korte sessies en snelle aanpassingen werden in korte tijd diverse verbeterslagen gemaakt in zowel de Business Case als de presentatie. Om het strategische karakter te vergroten werden veelal technische begrippen doorvertaald naar begrippen in termen van begrijpelijke toegevoegde waarde. Aanvullend werden grafische aansprekende elementen toegevoegd.